 | Informacje dla Pacjentów |
Ważność dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń
Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej ustaje zazwyczaj po upływie 30 dni od dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego tj.:
w przypadku ustania stosunku pracy (np. z tytułu umowy o pracę) - po upływie
30 dni od dnia rozwiązania umowy o pracę,
w przypadku zakończenia prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej - po upływie 30 dni od dnia zakończenia prowadzenia takiej działalności,
w przypadku osób zatrudnionych, pozostających na urlopie bezpłatnym -
po upływie 30 dni od dnia rozpoczęcia urlopu,
w przypadku osób bezrobotnych - po upływie 30 dni od dnia utraty statusu bezrobotnego,
w przypadku śmierci osoby, która zgłosiła członków rodziny do ubezpieczenia - członkowie rodziny tracą prawo do świadczeń po upływie 30 dni od daty śmierci.
Osobom, które:
kończyły szkołę ponadgimnazjalną – prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje im przez 6 miesiące od zakończenia nauki lub skreślenia z listy uczniów lub studentów,
ukończyły szkołę średnią lub wyższą lub zostały skreślone z listy uczniów lub studentów - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje przez 4 miesiące od zakończenia nauki lub skreślenia z listy uczniów lub studentów,
ubiegają się o przyznanie emerytury lub renty - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje w okresie trwania postępowania o przyznanie tych świadczeń,
pobierają zasiłek przyznany na podstawie przepisów o ubezpieczeniu chorobowym lub wypadkowym - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje w okresie pobierania przez te osoby zasiłku,
mają zawieszone prawa do renty socjalnej - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje przez 90 dni od ustania ubezpieczenia zdrowotnego w NFZ.
Uwaga! Po tym upływie tego czasu osoba, która chce nadal korzystać ze świadczeń zdrowotnych w ramach ubezpieczenia w NFZ, powinna uzyskać inne prawo do ubezpieczenia, np. ubezpieczyć się dobrowolnie.
Jeżeli tego nie uczyni, może ponieść samodzielnie koszty udzielonych jej świadczeń.
| Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
mgr Anna Gieleta przyjmuje pacjentów szpitala i ich opiekunów w budynku Przychodni przy ul. Kilińskiego, pokój nr 226 II piętro,
Można również kontaktować się telefonicznie. tel. (084) 677 50 15
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie i drogąelektroniczną. Adres e-mail: agieleta@szpital.com.pl. |
|
|
|
|