Zamojski Szpital Niepubliczny Sp. z o.o.
 
  Polskiej Federacji Szpitali 

Informacje dla Pacjentów



Skierowanie na świadczenie opieki zdrowotnej




Zgłaszając się do wybranego świadczeniodawcy należy przedstawić - oprócz potwierdzenia prawa do świadczeń - ważne skierowanie. Jest ono dokumentem wymaganym przy dostępie do badań diagnostycznych oraz świadczeń realizowanych w ramach:

  • ambulatoryjnej opieki specjalistycznej,
  • leczenia szpitalnego,
  • leczenia uzdrowiskowego,
  • rehabilitacji leczniczej,
  • opieki nad przewlekle chorymi.

    Skierowaniem do lekarza specjalisty nie jest karta informacyjna z leczenia szpitalnego, izby przyjęć, czy szpitalnego oddziału ratunkowego. Jeżeli w karcie informacyjnej wskazana jest kontynuacja leczenia, skierowanie powinien wystawić lekarz prowadzący leczenie pacjenta w szpitalu.

    Pamiętaj! Na podstawie jednego skierowania możesz zarejestrować się tylko w jednej placówce udzielającej świadczeń w danym zakresie. Pacjenci wymagający większej niż jedna liczby porad specjalistycznych z danej przyczyny, przedstawiają skierowanie tylko przy pierwszorazowym zgłoszeniu się do wybranej poradni specjalistycznej.

    Skierowanie nie jest potrzebne do następujących lekarzy specjalistów:
  • ginekologa i położnika,
  • onkologa,
  • psychiatry,
  • wenerologa,
  • dentysty.

    Skierowanie do ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych nie jest wymagane (na podstawie art. 57 ust. 2 pkt 10, 10a, 12, 13,14) dla:
  • inwalidów wojennych i wojskowych,
  • osób represjonowanych,
  • kombatantów,
  • niewidomych cywilnych ofiar działań wojennych,
  • uprawnionego żołnierza lub pracownika, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
  • weterana poszkodowanego, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
  • dla świadczeniobiorców do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, posiadających zaświadczenie wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, posiadającego specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii, neonatologii lub pediatrii

    Osoby uprawnione są zobowiązane do przedstawienia dokumentu potwierdzającego uprawnienia.

    Świadczenia udzielone pacjentowi bez skierowania - poza wymienionymi przypadkami - nie są finansowane przez NFZ, a ich koszty mogą obciążyć pacjenta.


    Ważność skierowania:

    Zazwyczaj skierowanie jest ważne dopóty, dopóki istnieją przesłanki wskazujące na potrzebę podjęcia działań diagnostycznych lub terapeutycznych. Zachowuje ono swoją ważność do czasu realizacji, np. poprzez ustalenie terminu przyjęcia pacjenta do szpitala.

    Po objęciu pacjenta opieką danej poradni, skierowanie ważne jest tak długo, jak długo utrzymuje się problem zdrowotny będący przyczyną wydania skierowania i jak długo lekarz specjalista prowadzący pacjenta wyznacza terminy kolejnych wizyt.

    Wyjątkami są:
  • skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, które podlega weryfikacji co 18 miesięcy, licząc od dnia jego wystawienia;
  • skierowanie do poradni rehabilitacji jest ważne przez 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia leczenia (skierowanie na zabiegi fizjoterapeutyczne w warunkach ambulatoryjnych, traci ważność, jeżeli nie zostanie zarejestrowane w zakładzie rehabilitacji w terminie 30 dni od daty wystawienia);
  • skierowanie do szpitala psychiatrycznego, którego ważność wygasa po upływie 14 dni;

    Ważne! Pacjent, który rejestruje się do poradni specjalistycznej, ma obowiązek dostarczyć oryginał skierowania (o ile jest ono wymagane), nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekują­cych. Jeśli pacjent nie przyjdzie na wyznaczoną wizytę, zostanie skreślony z listy oczekujących, a świadczeniodawca zwraca mu oryginał skierowania.

    Skierowanie nie jest wymagane w stanach nagłego zagrożenia zdrowia lub życia, zatruć, urazów, wypadków i porodów.






    Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta

    mgr Anna Gieleta
    przyjmuje pacjentów szpitala i ich opiekunów
    w budynku Przychodni przy ul. Kilińskiego,
    pokój nr 226 II piętro,

    Można również kontaktować się telefonicznie.
    tel. (084) 677 50 15


    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie i drogąelektroniczną.
    Adres e-mail: agieleta@szpital.com.pl.





  •  

    Poczta szpitalna:

    Aktualności
    Konwent Szpitali Zamojszczyzny
    Informacje o spółce
    Historia
    Oddziały / Działy
    Ogłoszenia / Konkursy
    Cennik usług
    Zamówienia publiczne
    Mapka szpitala
    Projekty Unijne
    Kontakt / Spis telefonów
    Informacje dla Pacjentów
    > Karta Praw Pacjenta
    > Informacja o listach oczekujących
    > Skierowanie na świadczenie
    > Przyjęcie do szpitala
    > Potwierdzenie prawa do świadczeń
    > Regulamin odwiedziń
    > Ważność świadczeń
    > Szczególne uprawnienia
    > Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
    > Zasady sprawowania opieki nad pacjentem
    > Kapelani szpitalni
    Koło - P.T.P.
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Praca dla lekarzy
    Praca
    Obowiązek informacyjny
    Konferencje
    Ważne linki
    Ankieta dla pacjentów
    E-Rejestracja
    System Zarządzania Jakością